Zelo's Wife
ABOUT ENTRY LINKS TWITER
Kampung
Feb 11, 2013 • 8:09 AM • 0 comments
 
Dalam perjalanan tangkap gambar dulu ;p

Haaa , sekarang cuti raya cina , cina raya . Melayu buad kenduri kahwin . Dah berzaman aku tak balik kampung , ceyy semak je berzaman :p aku dengan semangatnya kali ni nak ikut mak balik kampung bersama si babuncis mayonis my big brother -.-  Kitaorg pergi 2kenduri je . Satu rumah adik beradik mak . Aku panggil dia AngahDin . Bukan dia kawin , no no no ~ dia buad kenduri doa selamat . Untuk apa ? aku pon tarak tahu xD then pergi rumah ex-jiran rumah lama kitaorg . muahaha anak dia kahwin . Tak nampak sangat pengantin perempuannya . Yang lelaki nampak laa:face18: *opss suami orang* Paling best bila ada ayam panggang dekat sana . Dari rasa taknak makan sebab nak kenyang makan dekat kenduri AngahDin , and panas terik yang membakar kulit ternampak saja ayam tersebut , terjadilah al-kisah mengemukkan badan dan menyumbat segala ayam kedalam perot . jengg ~ :face13: Sedapnyaa *bayang balik*

Sudah-sudah , now berpatah balik kepada matlamat cerita aku kat blog ni , kaki gua melecett kotttt :face41: sakit sangotttt . Ini gara-gara mak parking jauh gilaaaa dari port kenduri , sian aku *usap kepala sendiri* Dah selesai kenduri balik rumah Maklong . Maklong tu kaka mak , papehal memang kitaorg pergi rumah dia , dah anggap kampung laa kunonnya , ye lah kitaorg mana kampung *simpati* so nak berlagak ada kampung pergilah rumah Maklong , family mak ni ramai adik-beradik semuanya ada 11 orang , then ada 2meninggal . Mak cakap 2 tu kembar , diaorg meninggal dari kecik lagi sebab demam panas . 2 orang tu abang mak aku . So balance sekarang ada 9orang . 

Aku ni tersangatlah ramai anak saudara sepupu -.- ada yang lagi tua aku siap dah kawin lagi . Know diaorg panggel apa ? Haha sebab aku bongsu so diaorg pggel "maksu" . Igt lagi time sch rendah aku takboleh terima kenyataan , and rasa malu gila ada org panggil aku "mak" ni . Sekarang aku dah biasa . Sebab terasa dihormati gila . muahahahaha :16: Lagi satu aku ni pulak jenis takberapa rapat la dengan anak saudara adik beradik sepupu sepapat ni , kurengg ~ sebab aku takpandai bergaul kan aku dah cakap aku tak reti . Mak aku pulak marah-marah suruh sembang . Benda nak sembang apa . Takdak topik lain la kawan satu sekolah ka apa , da la semua spesen tua dari aku . Takkan dengan bergitu saja aku bercakap dengan depa . Even aku dengan depa ni berpangkat "mak" tapi aku still la respek dia sebab depa lagi tua . 

Kalau time kecik-kecik dulu boleh lerww nak terjah je . Kecik dulu mana taw malu . wakaka . Kecik dulu dengan semua orang rapat . Now ? hal masing-masing lah jawapnya . Dan tadi aku pon mula untuk merapatkan silaturrahim . Sebenarnya memang perlu pon sebab aku nak minta number kak pyka cinta hati abg barak aku tu haaa . hoho number dia hilang . Abg barak dok bagi , aku pulak salin dalam paper je , dah salin bukan nak simpan letak merata-rata hilanglah lagi . ohhhcaakk ! "myra ada numb kakpyka tak?" hahaha dengan slumber panggel "myra" dan mention nama "kakpyka" ceyh dengan kak pyka pandai berkak-kak . Myra tu sama umur dengan kak pyka aku tu haa . Tapi aku pnggel myra ja sebab apa ? sebab diriku berpangkat "mak" terhadapnya . Dan dia mula bersuara "maksu blablablablabla" korang takpayah la tahukan kami sembang apa . secret lol xD Tapi banyaknya cakap pasal apa lagi bias dia . Kpop idol itu ini , aku minat sungjea , rupanya dia pon minat dan masing-2 beradu tenaga untuk mendapatkan cinta sungjea *gila* memandai ja aku sembang kencang , manada beradu apa apa pon . Berkongsi maklumat terkini dan informasi sensasi je :face54:  

Dah 3tahun aku takmandi , woi bukan aku takmandi , maksud aku 3tahun aku takman di kat sana . selau balik sana pon kejap je singgah . then balik . Tadi pulak aku seharian kat sana so mandi la kat sana . Ohhh amannyaa air kat sana , cejukkkkk :face12: . Lepas mandi tu aku dengan takmalunya dengan kepala berbalut tuala pergi dok depan sana makan kacang sambil dengaq orang tua bersurah itu ini . Kat tepi tu pulak ada 2kanak-kanak tengah main bola kecik warna pink and pukul bola tu dengan racket badminton , tersangat aneh mereka -.- kanak-kanak itu adalah kanak-kanak gergasi diwakili oleh abg aku and kanak-kanak mulut munyak si azim . Dok pukul punya pukul terbaling kena Maklong aku , si azim ni pon datang "kena atok ka tadi?" "haa la , nasib atok tak nangis" wakakaka gilaa lawak muka azim bila Maklong aku cakap macamtu . taklama tu depa dok main si azim tu terbaling lagi kena kepala maklong "mak , tadi kena atok ka" si azim tanya mak dia , maklong aku pon jawab "kena la , nasib atok tak pengsan , nak nangis la" mak si azim pulak mencelah "aiyokkkk!" hahahahaha nak terburai perut aku bila si azim buad muka stok bersalah habis , sapa yang boleh pengsan setakat bola kecik molek , lembik pulak tu . hahahaha budak besaq tu boleh la nak tipu-tipu , kalau besaq aku ni terpedaya memang masalah mental -.-

Si azim ni tersangat bising and lasak , dia pulak pantangla dengaq orang naik moto lajuu ja dia nak ikut , abg aku pon saja kacau dia , ajak dia naik moto . dia dengan excited teros pengang tangan abg aku "abg cepat la cepat la" abg aku ni pulak jenis sengal gila laa . "satsat abg nak kentut dulu" *prroooottt :face31: bom meletop* "okay dah" si azim punya excited sambil buad taktahu ja abg aku kentut and slamber dia "okay jum" hahahahahahahaha padahal abg aku mainmain je kunon nk bwak dia . Aku kat sana macam nak pengsan gelak . Kat sana banyak barang-barang yang pernah aku main dulu time kecik , contohnya loceng , sampai sekarang loceng tu ada kat situ just dah takboleh guna . Dulu aku selalu tekan sampai kena marah dengan orang lain sebab bising . Biasa budak jakun jumpa loceng rumah :face26:

Ni penghargaan sikit untuk pembaca yang sedang membaca entrie aku kali ini , taniah sebab baca sampai habis , aku yang tulis ni pon malas nak baca balik . xD hadiahnya ialah ~ jeng jeng jeng jeng jeng jeng jeng :face39: *excited tak ?*
Tatapan percuma gambar anak gadis Arbaenah . hahaha aku tau muka korang mesti stok macam ni :face23: and macam ni :7: . Peduli pulak aku kan ? :face19: byebye ^^



PASTFUTURE
MY WORDS;
HAI , i from pluto . My UFO was break down , My age 11500 years old, i have 12 husbands . my birth date 18/04/600 . i just want to say behave with me because i have 2pair screw driver as my hand . bhaha..

Manusia yang selalu menangis perkara kecik -shyqa-

LISTEN ! LET ME SPEAK ;


" Seorang yang : periang , tidak suka perkara remeh temeh , suka berkawan , agak kasar , open-minded , pendiam pada mulanya berkawan tapi akan menggila kemudian "

OTHERS;


>> dapat blog baru
date : NOW
at:10 am


>> Merosakkan blog sendiri -_-
date : 12/12/12
at: 12pm


>> cinderella arrived
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • Zaman tok-kadok
  • Indahnya
  • Dahulu dan sekarang
  • New Life 2013

  • Marilah kita menconteng dibawah ini beramai-ramai . No kata kesat disini , Haram so haram la k . Blog orang ni jangan buad muka takmalu disini . Allah marah !